piatok 17. apríla 2015

Basic Flight Training 05 - Basic Maneuvers


DCS: A-10C Warthog

(Basic Flight Training 05 - Basic Maneuvers)  

Po dlhsej prestavke nastal opat cas pokracovat v mojom virtualnom vycviku. Nasledujuca, piata, misia ma preverit moju schopnost vykonavat zakladne manevre. Takze ma cakaju stupania, klesania, koordinovane obraty a podobne zakladne ukony.

Stojanka na letisku Batumi, moja A-10C je pripravena. Staci len nastartovat, odrolovat...

A hura do vzduchu.
Po vzlete mam vystupat, v smere drahy, to vysky 6000FT.

Po prilete k prvemu bodu trasy obrat na smer 040, vyska 6000FT, rychlost 200uzlov.

Po obrate zacina evaluacna cast letu.

Prvou ulohou je spomalenie na 160uzlov. Stahujem plyn a packou na plynovej pake otvaram aerodynamicke brzdy.

Nizsia rychlost = nizsi vztlak, aby som si drzal vysku, tak je potrebne zvysit uhol nabehu kridla, ludskou recou - zdvihnut nos.
Po spomaleni nasleduje opacna uloha - zrychlit na 220 uzlov.

Zatvorit brzdy, pridat plyn a 'hola' A-10C ochotne zrychluje. Nasleduje presne opacny efekt, ako pri spomaleni. Vyssia rychlost =...proste cumak dole.
Po dosiahnuti potrebnej rychlosti mi instruktor nariaduje vystupat do 10000ft, pri 160uzloch.

Kedze po predchadzajucej ulohe letim daleko rychlejsie, ako 160uzlov, mozem si dovolit "vymenit" rychlost za prudsie stupanie.

Stupaj, stupaj...

Predpisanu vysku presvihnem o slabych 70ft, co sa instruktorovi nepaci a upozornuje ma. Ze by prve zavahanie v kampani?

Nasleduje klesanie na 7000FT.

Pri klesani som si uz dal pozor a predpisanu vysku som trafil presne.

Nasleduje prvy obrat. Konkretne 360 stupnovy obrat vlavo, pri 280 uzloch.



Aj pri plnom plyne je A-10C schopna pri 280 uzloch udrzat pretazenie len 2G (budik vpravo, v strede na obrazku). Warthog rozhodne nepatri k najvykonejsim lietadlam.

Obrat uspesne zvladnuty. Dalsim testom je stupajuci obrat vpravo, do angels 8, teda 8000FT, pri 280 uzloch.

Rychlost stupania len 1000FT/min, viac z A-10 nedostanem.

Po vystuapni instruktor okamzite vyzaduje dalsi manever, dalsiu tristosestdesiatku. Tento raz pri 160uzloch.

Charakteristiky lietadla su pri 160 uzloch uplne ine, ako pri 280. Pomala rychlost diktuje velky uhol nabehu a tak si musi dat clovek pozor, aby pri manevrovani neprekrocil kriticku hranicu, po ktorej by kridlo stratilo vsetok vztlak a prepadlo by sa.


Obrat uspesne zvladnuty.

Poslednym testom je operacia s autopilotom. Autopilot v A-10C je jednoduchy a ma len tri mody fungovania - drz smer a vysku, drz vysku, drz orientaciu lietadla (nech lietadlo leti tak, ako leti v bode spustenia). V teste mam pouzit "drz smer a vysku". Autopilot sa spusta tlacidlom na plynovej pake, spustenie je ohlasene zvukovym signalom a na HUDe sa objavi indikacia modu autopilota.

Autopilot sa deaktivuje bud opatovnym stlacenim tlacidla autopilota, alebo vychylenim kniplu. Pri druhom sposobe sa ozve "bitching betty", hlasovy oznamovac, hlaskou "Warning Autopilot".

Autopilot bol poslednyn testom. Ostava uz len navrat naspat na letisko, dodrziavac postupy z minulej misie.

A po pristati a odparkovani prichadza hodnotenie. Dnes je to len za Q-, insktruktorovi sa ocividne nepacilo moje nedodrzanie letovej vysky. Takze prve zavahanie v kampani. Som zvedavy, co prinesie nasledujuca misia, ktora sa ma venovat zlozitejsim manevrom.

Na zaver este videa z 360 obratov.

Pri 280 uzloch.

Pri 160.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára